MadebyM

Made with love Made by M

About my bitter self

Publicerad 2011-03-14 20:01:00 i Alla dessa saker,

Ibland tror jag att jag kommer leva ensam hela livet.
Som en gråhårig gammal tant med massa katter med lika många konstiga namn.
Sittandes vid fönstret och tittar ut på fåglarna som äter frön jag lagt ut åt dem.
Skickar brev till alla mina vänners barn på födelsedagar, julaftnar och alla andra viktiga högtider.
Jag kommer dricka vin och gråtandes läsa mina gamla dagböcker, tårar framkallade både av sorg och glädje.

Men ofta önskar jag mig allt detta också. Att hellre vara ensam och lycklig med mitt egna sällskap än tillsammans med någon annan som jag kommer ge hjärtesorg och tvärtom. Det sägs visst att det postiva ska väga upp all potentionell sorg men jag är skeptisk.

Gissar att man behöver hopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela