MadebyM

Made with love Made by M

Om min lägenhet.

Publicerad 2009-09-14 14:24:29 i Alla dessa saker,

Jag saknar min lägenhet.
Min alldeles egna lägenhet.

Jag saknar att ligga under min egna filt och drömmar mig bort
Jag önskar att jag kunde tända mina egna ljus och att jag fick fylla mitt egna kylskåp med varor.
Jag saknar att ha mina böcker omkring mig, att kunna läsa lite ur varje och bara ställa tillbaka dem.
Jag saknar min missanpassade microvågsugn som står helt oestetiskt på golvet.'

Jag saknar att höra mina grannar prata.
Jag saknar att känna lukten av mina nytvättade kläder, min egna doft.
Jag saknar mina hyllor som jag målat själv och jag saknar min Marilyn-tavla.
Jag saknar att äta på mitt egna porslin.

Och mitt uppe i alla dessa saknader så ringer Alexi och säger att han vill ha den.
Min lägenhet alltså.
En blandad känsla.
Känns som jag "borde" tycka att det är ett steg bakåt men det känns inte som det.
Jag känner mig vuxen som kan ta beslut som gör att jag i slutändan har växt.


Lite så här känns det.
Ensam på en vacker plats med mina drömmar och fantasier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela