MadebyM

Made with love Made by M

Om min Björnkompis

Publicerad 2009-07-28 14:50:36 i Alla dessa saker,


De här är min mycket goda vän Gimmli.
Han är en Björn.
Som ni kan se på bilden är han lite blyg.
Jag är lite ledsen att han måste bo i en bur.
Jag kan se i hans ögon att han själ dör. Sakta men säkert.
Men om han inte skulle bo här skulle vi inte träffas så ofta.
Jag är inte den som hänger i skogen så mycket.


Igår så var han kring stängslet och hälsade, gick fram och tillbaka.
Sen började han gå.
När han var säkert 7 m bort så ropade jag på honom

Marie: "Nej Gimmli, kom tillbaka"
Gimmli: (Vände sig om och kom tillbaka till mig.)

Jag trodde jag skulle dö.
Jag är lite grymmare än Harry P som är Ormviskare.  (kunskap från Wikipedia)
Marie Karlsson - Björnprataren.



Han fick då glass av mig.
Han tunga var lång och spräcklig.
Gimmli är min vän och jag längtar till Lycksele Djurpark idag.

Snacka om att jag borde få gratis inträde varje dag som ger dem gratis reklam

Kommentarer

Postat av: linnéa

Publicerad 2009-07-28 18:25:33

Haha, jag tycker "Marie - Björnbrummaren" !! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela