MadebyM

Made with love Made by M

Om Månadsblommor

Publicerad 2009-08-31 01:03:27 i Alla dessa saker,

Jag googlade Liljekonvalj för att jag har tänkt att det ska få bli en tatuering.
Då kommer jag över en sida med Månadsblommor.

Min blomma är Nejlika för att jag är född i januari


"Till dem som är födda i januari lovar den
populära nejlikan tapperhet och ett liv fyllt av omväxling."

Linnéa är ett majbarn. Vilket betyder Liljekonvalj.


"Liljekonvaljen är en lyckobringande månadsblomma.
Den symboliserar lycka, glädje, optimism och en ständigt ny vår."


S är Mars


"Den andligt upplyftande påskliljan ger värdighet och tapperhet åt dem som är födda i mars,
den första månad då påskliljan blommar på det norra halvklotet."

Bilder och text här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela