MadebyM

Made with love Made by M

Om folk det glöder om.

Publicerad 2009-04-30 23:09:52 i Alla dessa saker,

Hur ska man egentligen vara?
Att vara smal är tydligen attraktivt.
Att vara tjock är fult tydligen.
Självklart generaliserar jag nu.

Är man kurvig så säger folk att de är bra så länge man är nöjd med sig själv.
Är man "för" smal så säger man att man ser sjuk ut även om de som är "för" smala
i själva verket är nöjda med sig själva.
Allt är bara skitsnack.

Summan av kardemumman är ju egentligen att båda tillstånden är en fråga om ohälsa.
Man ska vara `"lagom" , ett ord som bara finns i det svenska språket.
Är inte det för lustigt?

Om man är tjock betyder de att man inte kan kontrollera vad man äter
eller betyder det att man njuter av livet goda?
Betyder det att man rör sig för lite eller att man har fått taskiga gener?

Om man är "för" smal betyder då det att man fått bra gener eller att man inte har någon
kontroll över nånting i sitt liv överhuvudtaget så genom att spy eller självsvälta låtsas ta kontroll över
i alla fall det?

Jesus vad förvirrad jag blir.
Människor med vackra insidor är oftast mest attraktiva enligt mig.
Folk det glöder om.
Kan ju onekligen förneka att det yttre är det första man ser men ofta lyser ju faktiskt en del av personligheten igenom.

Så i slutändan kanske man ska försöka vara den bästa man själv kan vara.
För om jag trivs med mig sj hur jag än syns kanske andra ser det och älskar mig för just den jag är?

Kommentarer

Postat av: gubbenixen

Publicerad 2009-05-01 10:39:22

Som vanligt har du rätt kloka flicka...

Så länge man trivs med sig själv så mår man oxå bra...

Det "vi" gör nu är just för att trivas med sig själv...

Du är en fantastisk person...

Ha en underbar helg, med idg själv och din Älskling...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela