MadebyM

Made with love Made by M

Barn <3

Publicerad 2008-05-12 19:55:22 i Alla dessa saker,

Jobba som om du inte behövde pengar,
Älska som om du aldrig blivit sårad,
Dansa som om ingen såg dig


Tänk om man kunde leva så.
Jobba för att man tyckte de va kul
istället för att slita på ett ställe bara för att man behöver pengar.
Tänk att kunna älska någon villkorslöst utan att tänka på
allt som hänt i sin förflutna.
Utan att vara rädd för gamla misstag eller brustna hjärtan.

Tänk att kunna dansa som man gjorde när man var barn.
Utan några hämmningar, tänk att få dansa som om ingen såg.

Barn är nog det bästa som finns.
Komplicerade på ett okomplicerat sätt.
Eller ska jag säga tvärtom?

Min lillasyster är sjuk och har spytt lite och då säger hon till mig:

"Marie, jag spydde hemma i en röd hink"
Hannah 6 år.

Så här skulle det nog låta om jag skulle berätta att jag spytt.

"Asså helvete vad jag spydde idag, de spruta typ ur käften på mig"
Marie 19 år.

Min lillasyster kunde i hennes jobbiga stund hinna tänka att
hinken var röd. Medan jag skulle tycka synd om mig själv för att
jag var sjuk och ville genom att uttrycka mig så hemskt som möjligt sprida
min hemska känsla vidare.
Varför gör vi så?
Formas och formas tills man inte längre är vad man föddes till.

Vad lär Hannah oss?
Att man måste fokusera på de små sakerna?

Jag och Hannah såg nyss på filmen TummeLisa.
En film baserad på Hc Andersens saga.
Den är så fin, jag började typ grina
Ovanligt babe? haha.
Men ett budskap i filmen var att man kunde klara allt om man hade hjärtat med sig!



Så gott folk, tills nästa gång.

"Älska inte ofta, men för evigt"
Joanne Harris
Kärlekens Dårar.



/ M

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-12 22:40:49

meen va söt hon är, lilla hanna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela