MadebyM

Made with love Made by M

Om att vara tvillingbror till döden.

Publicerad 2009-07-14 15:09:07 i Alla dessa saker,

"I den grekiska mytologin är guden Hypnos en bevingad pojke som bär vallmokapslar i handen.
Hans namn betyder sömn. Han är tvillingbror med döden och son till natten och mörkret."
Ur boken Hypnotisören


Böcker
De innehåller ord.
Ord som bildar meningar.
Jag älskar ord som blivit meningar.
Jag gillar böcker.
Nya som gamla.
Just nu mest gamla som luktar damm.

Därför får jag mejl av Adlibris lite titt som tätt.
Brukar inte läsa deras mejl särskilt ofta men gjorde det idag
och de rekommenderade en bok som
verkar vara riktigt bra.

Gillar att man inte riktigt vet vem författaren till boken är då Lars Kepler är ett pseudonym.

"Lars Kepler är en pseudonym, och det spekuleras friskt i vem som döljer sig bakom den. Kanske får vi aldrig veta. Kanske spelar det ingen roll. Hypnotisören är riktigt bra sommarläsning för alla som gillar Stieg Larsson, Henning Mankell och annan svensk spänning när den är som bäst."
- Ur mejlet jag fick av Adlibris



Ska visa min önskelista på Adlibris senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela