MadebyM

Made with love Made by M

Om bubbles.

Publicerad 2009-07-29 19:35:39 i Alla dessa saker,




Oj jesus.
Jag måste träna på att  låsa bubblor alltså.
Jag älskar såpbubblor.
Det tror jag alla vet.
Jag kan säga det igen.
Jag älskar såpbubblor.
Förbannat att man ska måste böja röka för att kunna vara grym dock.
Skit

Recept på vanliga såpbubblor:

1 dl diskmedel
1½ - 2 dl vatten
 ½ tsk florsocker eller strösocker

Rör ihop ingredienserna försiktigt, annars löddrar blandningen.
Och om du vill ha lite segare och större bubblor kan du använda det här receptet:
½ dl diskmedel
¼ - ½ dl glycerol (köps på apotek eller i färghandel)
2 - 5 dl vatten (1 tsk florsocker eller strösocker)
Blanda ihop ingredienserna försiktigt så att lösningen inte löddrar.
De här bubblorna blir stora, hållbara och vackra.
Vill du ha segare bubblor minskar du vattenmängden.


Dålig bild men man ser ju aiallafall att jag blåser.

Kommentarer

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-07-31 14:57:24

Åhh, jag älskar också såpbubblor!! Dom är så himla vackra.. Blåser typ jämt :D Ihh, jag blev sugen nu bara därför.. haha.

Och jag ÄLSKAR den här bilden :D Den är så vacker.. Mer bubbelbilder åt folket!! (mig)

/Din Michaela :)

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-07-31 21:49:17

Jag ska lägga upp den på min facebook också ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela