MadebyM

Made with love Made by M

Om att jag har fler sommarbevis!

Publicerad 2009-07-14 15:51:51 i Alla dessa saker,


I Svergie finns det 2250 arter av dessa små djävlar.
ENDAST(!??) ett trettiotal av dessa vill åt ens blod.
Dessa äckel förpuppas och lever först ett vattenliv.
Men senare lämnar det vattnet för ett fridfullt liv i luften.
Honorna suger blod för att kunna lägga ägg och hanarna suger växtsafter.
(Bevis på att kvinnor är blodsugare?)
Honorna låter onekligen coolare än hanarna men jag hatar ändå dessa varelser.
De är mindre fagra varelser med hår på deras antenner.
Snusk.

Förökningstakten på häxorna är hög och de hinner igenom tre till fyra generationer på en sommar.

Ni har gissat rätt.
De avskyvärda tingen jag pratar om är moskiterna som man tydligen kan kalla dem.

Myggor!
Något som kanske skulle kunna vara mindre dåligt med dem är att
man vet att det är sommar när man ser ett av dessa monster.
Det enda verkligt  bra med dessa varelser är att man kan slå på dem så att de dör!

Självklart kommer kunskapen från Wikipedia, man är väl en svennebanan?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-07-15 00:56:55

Jag vet! Jag gör mitt bästa för att anamma pitemålet, men det går sådär eftersom två tredjedelar av min klass består av sörlänningar... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela