MadebyM

Made with love Made by M

Den unga kvinnan utan hem!

Publicerad 2008-10-09 22:05:11 i Alla dessa saker,

Vars är ens hem?
Är det där man har sina nära och kära
eller är det där man har sina saker?

Är hemma där man sover eller där man drömmer att man är?

Jag har tre hem tror jag.
Ett där min familj bor,
Där min mamma och pappa och bror och syster bor.
Deras hem. Dit deras post kommer.
Där deras söta små huvuden ligger på kuddarna i deras egna sängar.
Där min katt smyger omkring och där nästan alla mina älskade böcker finns.



Mitt andra hem är hos min älskade trygghet.
Henriks hem.
Där kan jag verkligen slappna av och bara vara.
Där får jag pussar och kramar av den persom som har hela mitt hjärta.
Där är jag ett VI.

MItt tredje och nyaste hem är där mina saker finns.
Där alla rutiner finns, där jag lägger mitt söta lilla huvud på min kudde i min egna säng.
Där jag nu ska bygga upp ett eget liv med egna räkningar, nya vänner,
nytt extra jobb, ny träningssaker.

Så vars bor jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela