MadebyM

Made with love Made by M

Namaste

Publicerad 2008-11-19 19:00:56 i Alla dessa saker,

Just nu känner jag mig i total harmoni.
Har nyss varit på Power Yoga i 80 minuter.
De är så fruktansvärt skönt efter, 
Man kanske inte är direkt svettig och så men det känns i kroppen.
Förra gången hade jag träningsvärk så vi får helt enkelt se hur de är imorgon.

I sluten av varje pass så ska man klappa sig sj på axel och säga att man är bra.
Man ska ta med sig energin man fått till senare på kvällen,
Idag sa jag att jag var fett bra.
Sen säger man "Namaste" 
Min yogalärare sa att betyder att man tackar det gudomliga i sig sj.
 Det tycker jag låter så gulligt.

"The gesture Namaste represents the belief that there is a Divine spark within each of us that is located in the heart chakra. The gesture is an acknowledgment of the soul in one by the soul in another. "Nama" means bow, "as" means I, and "te" means you. Therefore, Namaste literally means "bow me you" or "I bow to you."
Källa

Bilden har inget direkt med texten att göra men tycker lilla Bella ser så gudomlig ut på denna bild,

Kommentarer

Postat av: I

Publicerad 2008-11-19 21:30:49

Haha du har med källa. Är du en skadad student månntro?

Postat av: Rebecka

Publicerad 2008-11-20 18:30:16

Men detsamma, nu har ännu en blogg jag ska läsa varje dag ;) Förresten måste jag säga att du har en riktigt söt lillasyster!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela