MadebyM

Made with love Made by M

Blanktecken

Publicerad 2008-05-18 19:15:15 i Alla dessa saker,

Det är väldigt viktigt att man läser användarvillkoren när man registrerar sig på saker.
Bloggar, Communities, forum och sånt.
Var nyss och tänkte skaffa mig en bilddagbok men blev osäker när jag läste villkoren.
Inte för att de var dåligt utan för att jag inte fick ta bilder från google och lägga upp.
Det blir svårt för http://www.google.se/ är som mitt andra hem.

Men jag tror de blir en bilddagbok, inte just just just nu bara. :D
Kommer då iaf att heta samma som här, om ingen tar namnet först förstås :P

Men iaf, då gick jag in ordentligt och läste villkoren för att få vara här och ha en blogg.
Då stod de så här :

3.1 Medlem ansvarar själv för de inlägg som medlemmen publicerar på sin blogg. Medlemmen ansvarar även för innehållet i de kommentarer som besökare lämnar på medlemmens blogg. Såväl medlemmens egna inlägg som besökares kommentarer anses utgöra publicerat material ("Publicerat Material").

3.5 Allt Publicerat Material skall vara på svenska, engelska eller något av de nordiska språken.


"Nordiska språk, även nordgermanska, är en språkgrupp i norra Europa, som omfattar språken danska, svenska, norska, färöiska och isländska"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nordiska_spr%C3%A5k

Och när jag läste det så förstod jag att jag är körd!
Jag har skrivit på latinska, japanska och något mer "onordiskt" språk.
Se nu till att inte skriva dumma saker till mig och se förguds skull till att de inte
står på något "onordiskt" språk.

Gah, hoppas jag inte blir anmäld :P

Skämt och Sida så är de faktiskt väldigt viktigt att läsa användarvillkoren.
Som http://www.facebook.com/ som jag inte vet säkert (jag orkar inte läsa allt på deras sida) men som jag tror har rättigheterna till allting som man publicerar där.
Det är ju bajs dåligt, om de nu är så.
Som att vara gift :P

Predikan är nu över kära barn.
För vi är alla barn till någon.

Play nice/ M;

image157
H2O från Skarven
Varför jag valde den här bilden vet jag inte men nu blev de så :D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-18 22:32:58

ja de är ganska farligt när man inte läser vilkoren, jag göra aldrig de, kanske man skulle börja göra :P
härlig bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela