MadebyM

Made with love Made by M

Dag ett av sju.

Publicerad 2008-04-22 01:25:54 i Alla dessa saker,

Idag har det varit en väldigt bra dag.
Varmt och soligt och bra och fint.

Vi har varit i aulan idag och lyssnat på några tydligen viktiga människor.
De pratarde om hur bra vi är som för de nya drogfria "jättebra" traditionen vidare.
Vi är ju faktiskt de andra på hela skolan som har äran att få vara drogfria.
Jippie för oss, ingen champanjgefrukost för oss!
På skolan kommer vi även att ha så kallade "entrévärdar"
I Sverige brukar vi säga VÄKTARE.
Men entrévärdar låter ju väldigt fint iaf, de va ju tur.
De ska göra så att vi inte kommer in på VÅR alldeles egna Student
om vi har insupigt alkohol.

Anna var iaf fin idag,
vilket gör det lättare att leva med att de inte blir några champagefrukost.



Och tillråga på allt så kommer Hotellet inte att vara öppet och
Amanda Jensen kommer inte att vara här i lse förrän dagen efter.
Minus fyra av fem toasters!
Jätte kul (Y)


Sen gick vi till Emmoth, han var stressad och vi blev oroliga.
Mycket, inte spännade.

Sen gick jag hem i det fina vädret.
Jag gick som en äkta snigel, långsamt som feun.
Hade trevligt sällskap i nallen:
http://sandra-enprinsessasdagbok.blogspot.com/2008/04/en-skn-och-lugn-mndagkvll.html


Precis när jag kom hem så ringde de från jobbet och ville att jag skulle komma.
The Boss Lady sa :Vi behöver dig nu.
Vad gör man, jo man far och jobbar!
Så de har jag gjort ikväll.
Det var jätte trevligt.
Jobbade med Susanne och det går alltid bra.

Sen gick jag till Ida och Annie.
Hade sällskap av Olle i nallen!

Nobban, Elin, Benk, Jojje, Ida, Annie och Marie.

Vi fick en kaka som jag inte vet om den var god eller äcklig.
Mkt skratt, mkt trött.

Sen for jag då hem. klockan var 00.20
Jag hade glömt min nyckel i  min andra jacka,
jag knackar på, hunden skäller och gissa vem som kommer och öppnar!

Var det
1. Min mamma.
2. Min bror.
3. Hunden.
4 Min 6-åriga lillasyster
5. Ett spöke.

Om du gissade på alternativ nummer 4 så har du vunnit en resa i drömmarnas värld.
Gå å lägg dig alltså.


Hannah kommer och öppnar och säger.
"-Marie, måste du komma hem så sent"

Jag bär henne till sängen igen, säger förlåt och att jag älskar henne
sen går jag ner för trappen.

När jag är längst ner hör jag hur hon kliver upp ur sängen och så frågar hon
"- Marie, låste du dörren"

De hade jag säkert inte gjort med de gjorde hon.

Hur kommer det sig att jag inte tar med mig nyckel.
Varför är det så att min lillasyster måste komma och öppna?
Jag är hemsk.

Jag har tänkt på en sak.
Vi kvinnor är ju duktiga på att klaga på alla våra karlar när livet blir för vardagligt.
Man får inte blommor eller inga  gulliga sms.
Eller ingen romatisk middag eller någon skön massage.

Men istället för att tänka på vad karl inte gör så tänk på vad han gör istället.
Se de små sakerna.
Det är detaljerna som gör helheten.
Saker som gör mig alldeles varm i hela kroppen är när Henrik kramar mig eller
när han söker efter mig hand när han sover.
Det betyder att även fast han sover så finns jag i hans hjärna.

En annan sak som är härligt och som man borde tänka på är beröringar.
Kanske att man får en hand på låret i soffan framför tvn eller en snabb touch på armen i förbifarten.
Sånna saker gör man bara på människor man älskar och vill vara nära.

En blick kan säga mer än tiotusen ord!
Om man kommer på sin man med att titta på en när man lagar mat( de brukar ju inte jag göra men)
eller när man tittar på tv, eller när man bara gör nånting så kan man vara säker på att han tänker fina saker om en.
Om han inte förstås pekar finger eller ser äcklad ut.

Och nästa gång vi dömer våra killar för att inte vara romatisk så kanska man borde tänka på
när man senast gjorde någit fint för sin man.

När senast skickade man ett fint sms?
När gav man honom massage eller när han senast fick
äkta rajtantajtan i sängen!?

Feel the love my friends, feel the love.

Igår såg jag förresten filmen Juno.
Jag älskade den, den var jätte fin.
Den handlar om kärlek, bebisar, komplicerade männsikor och massa mys.
Man fick ju inte direkt någon större inspiration till vad man skulle ha på sig för kläder eller
nåt sånt.

Men definitiv hur man kanske ska tänka.
Man ska inte gräva ett hål när saker är jobbigt.
Bli stark i ens misstag eller ens felsteg.
Brabra!
Ellen Page är en underbar skådespelerska.
http://www.imdb.com/name/nm0680983/ 

  


                                



Why I love Juno



Why I love Amanda!

Sett och hört idag.

"-En sån där som inte får ha sex,"
"-En katolik?"

"-Men hon vill bli påsatt Elin."

"-Hons namn"

"-Åh nej jag fick ju diarré nu."

Over and out/ M

p.s Idag förtjänar Hazel att få vara med på en fiiin bild!
Fem av fem Toaster!

 

d.s

Kommentarer

Postat av: Laban

Publicerad 2008-04-22 19:16:30

I veckan ska jag bara jobba, men samtidigt försöka stressa ner. Har kanske fått magsår för jag stressar som men jubelidiot :p på fredag ska jag ut och sjunga kareooooke :D

hur har du det annars där uppe? miss you :(

Postat av: psst

Publicerad 2008-04-23 19:01:46

tror du får ta tillbaka det där om hotellet

Postat av: ulrika

Publicerad 2008-04-23 20:35:28

va ett bra inlägg M, man tänkte verkligen efter på de där med killarna :P puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela